Toimitusehdot

(Toimitusehdot ulkomaille: https://www.lildecor.fi/terms)

Voimassa 29.09.2023 alkaen 

Verkkokauppa

Lil Decor Finland Oy (y-tunnus 2757086-3) on suomalainen perheyritys, joka myy lastenhuoneisiin suunnattuja sisustus- ja muita tuotteita täysi-ikäisille yksityishenkilöille. Tuotteiden tuote- ja hintatiedot näkyvät jokaisen tuotteen yhteydessä ja hinnat sisältävät arvonlisäveron. 

Tilaaminen

Kaikki asiakastiedot käsitellään luottamuksellisesti. Tilauksen yhteydessä kysyttyjä yhteystietoja ei käytetä muuhun kuin tilauksen toimitukseen tai siinä ilmenevien epäselvyyksien selvittämiseen. Sinun ei tarvitse rekisteröityä käyttäjäksi. Hyväksyt kaupan hyväksymällä toimitusehtomme ja tilaamalla tuotteen. Jos teet useita tilauksia lähellä toisiaan voit pyytää yhdistämään niitä ottamalla yhteyttä asiakaspalveluumme.

Maksaminen

Verkkokaupan maksujenvälityksen toteuttaa ammattitaitoisesti ja turvallisesti Svea Payments Oy (y-tunnus 2121703-0) yhteistyössä pankkien ja luottolaitosten kanssa. Palvelun käyttö ei vaadi rekisteröitymistä tai lisämaksujen suorittamista.
Maksukortilla maksaminen verkkokaupassamme on vaivatonta ja turvallista. Korttimaksamisen ja Danske Bankin MobilePay-maksamisen verkkokaupassamme tarjoaa Svea Payments Oy yhteistyössä Payment Highway Oy:n ja Bambora AB:n kanssa. Maksutapahtuman aikana luottokorttitietoja käsitellään aina suojatussa verkkoyhteydessä. Korttinumeroita ei tallenneta verkkokaupan tai Svea Payments Oy:n tietojärjestelmiin vaan ne käsitellään teknisen palveluntuottajan Payment Highway Oy:n toimesta.

Maksunvälittäjän yhteystiedot:
Svea Payments Oy
Y-tunnus: 2121703-0
Mechelininkatu 1 A
00180 HELSINKI
Puhelin: +358 0942417040
Sähköposti: asiakaspalvelu.payments@svea.fi
Lisätietoa Svea-palvelun käytöstä »

Maksutavat

Tuotteet ja niiden postikulut maksetaan tilauksen yhteydessä tai laskulla. Käytössäsi on kaikkien suomalaisten pankkien verkkomaksupainikkeet, luottokortit (Visa, Visa Electron, MasterCard ja Business Eurocard), MobilePay sekä Svean lasku ja erämaksu. Voit myös maksaa tilauksesi ennakkomaksuna/ tilisiirtona suoraan tilillemme.
Ennakkomaksulla/ tilisiirrolla ostaminen:
Tilisiirto on helppo ja luotettava vaihtoehto verkkokaupassa maksamiseen. Maksun välittyminen voi pankista riippuen kestää 2-3 pankkipäivää, joten pidämme tilaukseesi sisältyvät tuotteet varattuna 3 arkipäivän ajan. Tämän jälkeen tilaus raukeaa, jos sitä ei ole maksettu. Toimitamme tilauksesi kun maksu on kirjautunut tilillemme. Saat tilausvahvistuksen yhteydessä tilisiirtolaskun, jolla tilisiirto suoritetaan.
Lasku
Svea Ekonomi Webpay (myöhemmin Svea) tarjoaa sinulle mahdollisuuden ostaa ostokset laskua vastaan vähintään 14 päivän maksuajalla. Huomioithan seuraavat asiat:

Kun valitset vaihtoehdoksi ”maksa laskulla” Svea tarkistaa luottotietosi henkilötunnustasi vastaan. Ostoksien toimitus tapahtuu osoitteeseen, joka löytyy väestörekisteristä tai mikäli käytät ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu antamaasi toimitusosoitteeseen. Viivästyskorko on 7 % + korkolain mukainen viitekorko. Maksuhuomautuksesta veloitetaan 5 euroa. Ostajan tulee olla täyttänyt 18 vuotta.
Laskun muuttaminen luotoksi
Sinulla on mahdollisuus maksaa laskusi erissä Ostoluotolla. Laskun mukana on Ostoluottosopimus sekä tarkemmat Ostoluottoehdot. Tutustu ehtoihin huolellisesti ja hyväksyttyäsi ne, palauta allekirjoitettu Ostoluottosopimus Svealle – tämän jälkeen voit jakaa laskusi pienempiin eriin maksamalla vähintään laskulla mainittu minimierän. 
Luoton voit maksaa milloin tahansa kokonaan pois ilman lisäkuluja. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi.
Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin tästä. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.
Erämaksu
Svea tarjoaa sinulle mahdollisuuden maksaa ostokset osissa.
Voit maksaa ostoksesi luotolla osissa, kun olet hyväksynyt luotonmyöntökriteerit ja täyttänyt henkilötunnuksesi kassalla. Käyttäessäsi ns. vahvaa tunnistautumista verkkopankkitunnuksillasi (TUPAS), ostoksiesi toimitus tapahtuu haluamaasi toimitusosoitteeseen, muussa tapauksessa ostokset toimitetaan Väestörekisteristä löytyvään osoitteeseesi.
Luottoajan valitset sinulle parhaiten sopivaksi. Luotto tulee hoitaa sovitun ajan kuluessa. Se edellyttää, että maksat vähintään sovitun summan kuukausittain. Luonnollisesti voit maksaa myös koko luoton pois kerralla ilman kuluja käyttämättömältä luottoajalta.
Saat kotiisi luottosopimuksen (2 kappaletta) joista sinun tulee allekirjoittaa toinen ja palauttaa se Svealle. Samalla saat myös luoton tarkemmat ehdot, jotka allekirjoituksellasi hyväksyt. Luottoosi liittyen voit aina ottaa yhteyttä asiakaspalveluun numeroon 09 4242 3330 tai asiakasinfo@svea.fi
Mikäli maksut jäävät maksamatta, eikä Svea ole saanut yhteydenottoa maksun hoitamisesta, siirretään saatavat perittäviksi kuluttajansuojalain ehtojen mukaisesti. Lisätietoja ehdoista ja palvelusta saat asiakaspalvelusta. Lue tarkemmat ehdot tästä.
Tutustu etukäteen luottoehtoihin sekä vakiomuotoisiin eurooppalaisiin kuluttajaluottotietoihin edellä olevan linkin kautta. Tallenna ja/tai tulosta nämä ehdot itsellesi.
Lisätietoja etämyynnistä ja internetissä tapahtuvasta kaupankäynnistä saat kuluttajaviraston sivuilta www.kuluttajavirasto.fi tai luottosopimuksestamme, jonka löydät osoitteesta www.sveawebpay.fi/tiliehdot. Svea noudattaa henkilötietosuojalakia. Myös tästä löytyy lisätietoja kuluttajaviraston sivuilta.

Tilaus- ja maksuvahvistus

Onnistuneen tilauksen jälkeen sähköpostiisi lähetetään tilausvahvistus. Vahvistusviestien lähettäminen edellyttää sähköpostiosoitteen antamista tilauksen yhteydessä.

Toimitustavat ja -kulut

Käytämme tilausten toimittamiseen kotimaisia Postin ja Matkahuollon palveluja. 
Matkahuolto lähellä-paketti toimitetaan valintasi mukaan teitä lähellä olevaan Matkahuollon pakettipisteeseen, jolloin toimituskulut ovat 5,90 €. 
Postipaketti toimitetaan valintasi mukaan teitä lähellä olevaan Postin toimipisteeseen tai Smartpost-automaattiin jolloin toimituskulut ovat 5,90 €. 
Kotipaketti toimitetaan asiakkaan antamaan osoitteeseen. Vastuu annettujen tietojen oikeellisuudesta on asiakkaalla. Toimittajat ottavat kahdesti yhteyttä vastaanottajaan toimitusajankohdan sopimiseksi. Palveluun sisältyy yksi toimitusyritys. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, hänelle jätetään saapumisilmoitus ja lähetykset toimitetaan lähipostiin noudettavaksi. Tarvittaessa lähetykselle saa maksullisen uudelleentoimituksen. Toimitukset tehdään arkipäivisin. Suuremmissa kaupungeissa jakelu on mahdollinen klo 21 asti, muilla alueilla lähetykset toimitetaan klo 14 mennessä. Kotipaketin toimituskulut ovat 9,90 €.

Kotiinkuljetus huonekaluille. Osa huonekaluista toimitetaan kokonsa vuoksi aina kotiin jolloin toimituskulut ovat 0,00 €. Toimitukseen kuuluu yksi jakeluyritys. Pääsääntöisesti lähetykset jaetaan klo 16.00 mennessä. Osassa postinumeroita lähetykset jaetaan klo 17.00 mennessä. Jos vastaanottajaa ei tavoiteta, lähetyksen voi noutaa Postin Noutopisteestä ja lähetyksestä toimitetaan vastaanottajalle saapumisilmoitus sähköisesti. Paperinen saapumisilmoitus toimitetaan lisämaksusta. Vastaanottaja tai lähettäjä voi tilata lähetykselle myös maksullisen uuden jakelun.

Lähetykset palautetaan lähettäjälle, jos niitä ei noudeta säilytysajan, 7 vuorokautta päätyttyä.
Kaikkia toimituksia voi seurata lähetystunnuksen avulla verkossa ja paketeista saatte saapumisilmoituksen tekstiviestillä, kun paketti on noudettavissa. Paketti luovutetaan henkilötodistusta tai valtakirjaa vastaan.

Kirje: 3,90 €.
Sovittu nouto: Tilaukset on mahdollista myös noutaa yrityksen osoitteesta etukäteen sovittaessa. Puhelinnumero on 044 0250075 ja sähköpostiosoite info@lildecor.fi.

Toimitusaika

Haluamme palvella asiakkaittamme mahdollisimman hyvin ja toimitammekin tilauksia jokaisena arkipäivänä. Lisäksi pidämme tuotevalikoiman ajan tasalla, jolloin vältämme olemattomien tavaroiden myymistä. Mikäli jokin tilaamistasi tuotteista on kuitenkin loppunut, ilmoitamme teille välittömästi ja palautamme maksusuorituksen asiakkaan ilmoittamalle tilille.
Toimitusaikamme Suomeen ovat tilauksesta ja toimitustavasta riippuen paketeilla 1–3 arkipäivää ja kirjeillä noin 1-2 viikkoa. Osa tuotteista toimitetaan tilauksesta, joten toimitusaika niillä on pidempi: Banwood bikes noin 1–2 viikkoa, Jupiduu noin 1 viikko, Hoppekids 1-2 viikkoa ja Oliver Furniture noin 3 viikkoa. HUOM! Tiedustele halutessasi huonekalujen täsmällisempää toimitusaikaa meiltä (info@lildecor.fi) sillä osa tuotteista on mahdollista saada nopeammalla toimitusajalla. Palvelemme mielellämme! Wobbelboardien toimitusaika vaihtelee kysynnän mukaan: Tällä hetkellä toimitusaika uusille tilauksille on noin 4–8 viikkoa. Mikäli samalla tilauksella on sekä varastotuotteita että tilaustuotteita, toimitamme varastotuotteet heti ja tilaustuotteen jälkitoimituksena oman toimitusaikansa mukaisesti.
Emme kuitenkaan vastaa ylivoimaisen esteen aiheuttamista viivästymisistä tai viivästysten aiheuttamista välillisistä haitoista.
Poikkeavista toimitusajoista tiedotetaan verkkokaupan etusivulla tai tuotekohtaisesti tuotesivulla. Toimitetut paketit ovat noudettavissa 7 vrk/Matkahuolto tai 7 vrk/Posti, jonka jälkeen noutamaton paketti palautuu meille.

Vaihto- ja palautusehdot

Sinulla on Suomen kuluttajansuojalain mukainen oikeus palauttaa verkkokauppatilauksestasi osa, tai koko tilaus 14 vuorokauden kuluessa tilauksen vastaanottamisesta. Palautusoikeuden käyttäminen edellyttää palautusilmoituksen tekemistä etukäteen, vapaamuotoisesti sähköpostitse: info@lildecor.fi. Palautuksen kustannuksista vastaa asiakas itse. Noutamaton tilaus ei ole palautus. Kuluttaja on vastuussa vastaanottamastaan tavarasta: ainoastaan virheettömillä tuotteilla on palautusoikeus. Asiakas vastaa palautettavien tuotteiden mahdollisesta arvon alentumisesta. Palautusoikeus koskee vain alkuperäispakkauksessa olevia käyttämättömiä (täysin uutta vastaavia, avaamattomia) ja myyntikelpoisia tuotteita. Mrs Mighetton julisteiden sinetit tulee olla ehjät, avaamattomat. Avatut Mrs Mighetto-julisteet eivät kuulu palautusoikeuden piiriin. Mahdollisessa reklamaatiotilanteessa kuluista vastaa Lil Decor.
Palauttaessasi toimitetun tilauksen liitä siihen mukaan asiakasnumerosi/nimesi ja yhteystietosi sekä tilinumero rahojen palautusta varten.

Vaihto-oikeutta ei ole, mutta voit palauttaa tuotteen ja tehdä kokonaan uuden tilauksen.
Noutamattomat lähetykset palautetaan lähettäjälle/Lil Decoriin, tällöin asiakas maksaa kaikki todelliset toimituskulut sekä mahdolliset aiheutuneet käsittelykulut.
Kerromme palautuskäytännöistä tarvittaessa mielellämme lisää sähköpostitse: info@lildecor.fi


Palautusosoite:
Lil Decor Finland Oy
Aholantie 4 
71800 Siilinjärvi
Puhelinnumero: 0440250075 (erittäin tärkeä palautusta tehdessä).

Ongelmatilanteet

Mikäli tuote on kadonnut tai vioittunut kuljetuksen aikana tai se ei muuten vastaa tilaustasi, tulee sinun ilmoittaa virheestä viimeistään 14 päivän kuluessa vaihto- ja palautusehdoissa mainituille tahoille. Jos paketti on vioittunut postissa, on tuotteesta tehtävä välittömästi reklamaatio postiin.
Jos kauppasopimusta koskevaa erimielisyyttä ei saada ratkaistuksi osapuolten välisillä neuvotteluilla, kuluttaja voi saattaa asian kuluttajariitalautakunnan (www.kuluttajariita.fi) ratkaistavaksi.
Ennen asian viemistä kuluttajariitalautakunnan käsittelyyn kuluttajan tulee olla yhteydessä maistraattien kuluttajaneuvontaan (www.kuluttajaneuvonta.fi).